Recepcionar u hotelu/Recepcionarka u hotelu

Obrazovanje > Opisi zanimanja > Recepcionar u hotelu/Recepcionarka u hotelu

 

Kratak opis

Recepcionar prima i potvrđuje narudžbe i rezervacije gostiju za boravak u hotelu, evidentira ih i prosljeđuje odgovarajućim službama.

 

Potrebno obrazovanje

Kao recepcionari u hotelu mogu se zaposliti osobe sa SSS ili završenim stručnim, preddiplomskim i/ili diplomskim studijem. Hoteli visoke kategorije prednost pri zapošljavanju daju stručnim kadrovima, dakle pojedincima koji su se školovali za hotelijersko-turističkog tehničara ili su diplomirali na visokoškolskim ustanovama smjer ekonomija/turizam.

 

Sve informacije o mogućnostima obrazovanja možete pronaći ovdje.

 

Obrazovanje za ovo zanimanje provodi se i u okviru sustava obrazovanja odraslih. Sve informacije o ustanovama i programima, koje provode obrazovanje odraslih za ovo zanimanje, možete dobiti na web portalu Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

 

 

Opis poslova

Recepcionar prima goste i raspoređuje ih po sobama. Od gostiju preuzima potrebne osobne isprave i prijavljuje njihovo privremeno boravište. Dogovara pružanje hotelsko-ugostiteljskih usluga, rezervira i popunjava smještaj u hotelu prema kapacitetima i potražnji gostiju, te ispostavlja i knjiži hotelske račune. Obračunava i naplaćuje hotelske usluge gotovinom, čekovima i karticama. Kontaktira s gostima hotela, te im daje ključeve njihovih soba. Gostima pruža informacije o uvjetima boravka i uslugama u hotelu, o lokalnim turističkim znamenitostima, prometnim vezama, priredbama itd.

 

Prima mišljenja ili pritužbe gostiju, te ih prosljeđuje nadležnim službama. Izrađuje razne obračune, poslovne i statističke izvještaje o broju gostiju i noćenja. Pri radu se recepcionar služi telefonom, telefaksom i računalom.

 

Za uspješno obavljanje svoga posla, mora pratiti stručne novosti i primjenjivati ih u radu.

Znanja, vještine i poželjne osobine

 

Recepcionar mora poznavati poslovanje hotelske recepcije i organizaciju rada u objektima za noćenje. Mora se znati dobro i precizno izražavati na materinjem jeziku i na barem dva strana jezika.

 

Važna je samostalnost u radu, ali i dobra organizacija posla. Poželjne su osobine opća snalažljivost, komunikativnost i spremnost na suradnju. Ljubaznost i strpljenje nužni su za dobro obavljanje posla recepcionara.

 

Uvjeti rada

Recepcionar obično radi u zatvorenom i grijanom prostoru, samo iznimno na propuhu. Posao se odvija u smjenama, noću, nedjeljom i praznikom. Neki smještajni objekti rade samo u sezoni, pa neki recepcionari rade kao sezonski radnici.

 

Srodna zanimanja

Tajnica, turistički vodič, šalterski službenik

 

Mogućnosti zapošljavanja

Recepcionari rade u hotelima, motelima, kampovima i drugim smještajnim objektima.

 

Ostale informacije

Ostale informacije možete dobiti od srednjih škola s programima obrazovanja turističkih djelatnika.

Portal e-Usmjeravanje nastao je u sklopu projekta „Novi pristupi HZZ-a u pružanju usluga klijentima“ kojeg je provodio WYG International Ltd. u konzorciju s tvrtkom ÖSB Consulting GmbH. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Sadržaj ove mrežne stranice isključiva je odgovornost Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i ni na koji se način ne može smatrati da odražava gledišta Europske unije.